Slaapproblemen aanpakken met natuurlijke middelen.                          

Ochtendlicht maakt echt wakker én zorgt voor een betere slaap.


Als je ‘s morgens maar moeilijk echt wakker kan worden dan kan je het beste naar buiten gaan en een ‘lichtbad’ nemen. Vooral het ‘blauwe’ochtendlicht zorgt ervoor dat de laatste restjes melatonine die ‘s nachts nog niet helemaal door je lichaam zijn afgebroken, snel zullen verdwijnen. Je lichaam wordt klaarwakker!....totdat het licht weer afneemt. Dan zal er weer melatonine worden aangemaakt. En hoe frisser je ‘s morgens was, hoe beter de aanmaak van dit slaaphormoon.
Het is namelijk bewezen dat mensen die ‘s ochtends een wandeling maken in het ochtendlicht, veel beter in slaap vallen ‘s avonds. Je lichaam herkent dan namelijk duidelijk het verschil tussen dag en avond en zal ook beseffen wanneer het in slaapmodus mag gaan.

HET DAGLICHT ZORGT VOOR EEN ‘WAKKER’ GEVOEL

Heb je (in)slaapproblemen?.. dan zou je in plaats van een melatoninepil te nemen, dus ook een ochtend-lichtbad-kuur kunnen proberen. Wel zo natuurlijk en prima voor je lijf! 

Nog steeds klaarwakker?

Blijf je desondanks wakker liggen? Dan spelen waarschijnlijk andere factoren een rol en kunnen andere natuurlijke middelen je heel goed helpen.
Denk dan aan magnesium, passiflora, saffraan, gaba en ashwaganda…
Wil je hier meer informatie over, wil je weten wat het beste bij jouw situatie zal passen… neem dan gerust contact op  met Natuurlijk Gezond – Utrecht.nl

Met slaperige groet ( het is bij mijn nu al weer avond en donker..)
Petra Voorn
Homeopaat en natuurgeneeskundige 

voornp@gmail.com